V posledních dnech to vypadá, jako by petrkovský samotář Bohuslav Reynek kandidoval na prezidenta – tolik billboardů s jeho jménem stojí po celé republice, a zejména v Praze.
Poutače zvou na výstavu Reynkových grafik, která se veřejnosti otevřela ve čtvrtek v pražské Valdštejnské jízdárně. Tak jako je kampaň pořadatelské společnosti BigMedia obhroublá, je samotná expozice uměřená a decentní – veškeré reklamní třeštění zůstává stát před branami výstavy.
"Reynek byl mužem cudného ticha a hluboké neokázalosti, který se otřásal studem před jakýmikoli fanfárami," řekl HN kunsthistorik Jiří Šerých, který první Reynkovy výstavy připravoval už v polovině šedesátých let.
Není sám, kdo se podivuje nad bombastickou kampaní. Slogany jako REinkarnace, REvolta či REstart podle Šerých svědčí o něčem víc než o hluboké nevědomosti, kdo vlastně Bohuslav Reynek byl.
"Nelze se divit pracovníku firmy BigMedia, který má jednou prodávat Znojemské okurky, tu zas intimsprej, že si gratuluje, jaké se mu podařily výstižné kryptogramy," říká hořce.
Skutečně: slogany typu "Génius, na kterého jsme měli zapomenout" jsou zcela mimo kontext. Nerespektují charakter Reynkova díla, niternost jeho osobnosti a koneckonců ani desítky výstav a knih, které aktuální expozici ve Valdštejnské jízdárně předcházely.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.