Málokterá premiéra byla v této sezoně očekávána s takovým napětím a zvědavostí jako Havlova Zahradní slavnost na scéně Stavovského divadla v režii Dušana Pařízka. Byla to první práce režiséra s pověstí kultovního tvůrce poté, co rozpustil svůj soubor v Divadle Komedie. Poprvé pracoval také s činohrou Národního divadla, již v poslední době neprovází nejlepší pověst. A ke všemu inscenoval zásadní hru Václava Havla. Vyhlížený zázrak se ale nekonal.

Zahradní slavnost objevila pro české divadlo na začátku šedesátých let žánr absurdní grotesky. Postava Huga Pludka, který uměl "tak trochu být a zároveň tak trochu nebýt", se stala synonymem pro člověka, jenž si pružně osvojil umění fráze otvírající cestu k vedoucímu postavení. Svět hry zabydlený zahajovacími a likvidačními úředníky byl čitelným, groteskně nadsazeným obrazem systému komunistické moci, který "Pludkové" udržovali v pohybu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.